چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
آیت الله جزایری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به موفقیت های شکل گرفته در راستای توسعه حوزه های علمیه، گفت: امروز پیشرفت فعالیت های حوزوی در خوزستان مورد تقدیر ویژه مراجع عظام تقلید و علما قرار گرفته است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، شب گذشته در آیین افتتاح فاز نخست مدرسه علمیه الغدیر اهواز، با بیان این که ولایت امیرالمؤمنین(ع) مظهر اتحاد و انسجام شیعیان است، اظهار داشت: امروز ولایت آقا امیرالمؤمنین(ع) مرکز اتحاد شیعیان سراسر جهان شده و ما خوشحالیم که در کشوری زندگی می کنیم که رهبر آن ولایت خود را از ولایت مولای متقیان گرفته است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به موفقیت های شکل گرفته در راستای توسعه حوزه های علمیه، گفت: خوشبختانه بیش از 50 مدرسه علمیه در سطح استان خوزستان و 20 مدرسه علمیه صرفا در اهواز فعال بوده و این مسأله یکی از عنایات ویژه آقا امام زمان(عج) به سربازان کوچک خویش است.

امام جمعه اهواز، مراکز تخصصی "تبلیغ" و "قرآن" را از دیگر مراکز حوزوی فعال در خوزستان اعلام کرد و ابرازداشت: امروز پیشرفت فعالیت های حوزوی استان خوزستان تا آنجا پیش رفته که مورد تقدیر ویژه مراجع عظام تقلید و علما قرار گرفته است.

*رضایت مقام معظم رهبری

آیت الله موسوی جزایری، به عنایت های مقام معظم رهبری نسبت به حوزه علمیه خوزستان اشاره کرد و افزود: در دیداری که با امام خامنه ای، رهبر معظم انقلاب داشتم، ایشان فرمودند «حوزه علمیه خوزستان بسیار فعال بوده و چرا از ظرفیت این حوزه در راستای کم کردن هجمه های دشمنان استفاده نمی کنید»، پس از آن نیز بیان داشتند «حوزه های علمیه استان را در شهرهای گوناگون و به ویژه در مناطق حاشیه ای استان گسترش و توسعه دهید»؛ از این رو ما اقدام به تأسیس یکی پس از دیگری مدارس علمیه در سطح استان کردیم.

*تقدیر ویژه از آیت الله حسینی بوشهری

نماینده ولی فقیه در خوزستان، در پایان، آیت الله حسینی بوشهری را پشتیبان راستین حوزه های علمیه و طلاب عنوان کرد و اظهار داشت: ایشان نمونه بارز مجاهد فی سبیل الله هستند که الحق و الإنصاف همواره پشتیبان طلاب و حوزه های علمیه بوده اند، به طوری که اگر مشکل و خللی در کار پیش آید، خود به شخصه وارد شده و آن را حل می کنند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha